راستش را بخواهید بیش از محتوا و نویسنده کتاب این اسم کتاب و فلسفه ی نامگذاری اش است که آدم را برای خواندنش مشتاق میکند.
اسمی که از همان اول با مخاطب اتمام حجت میکند که قرار است خواننده ی حرف های ناب و جدیدی باشد.
خیلی از ما عمق آشنایی مان با سیره ی ائمه هدی در حد سه چهار تا کتاب دین و زندگی دبیرستان بوده.
یعنی هر امام را محدود به یک مسیله خیلی خاص میکردیم.مثلا از امام سجاد فقط و فقط یک زینت سجده کنندگان یادمان داده بودند و یک کتاب صحیفه ی سجادیه که عمرا اگر خیلی هایمان طرفش رفته باشیم!
ویژگی خاص این کتاب پر رنگ کردن خط های کمرنگ شده ی امامت در طول تاریخ است.انسان 250 ساله را که میخوانیم تازه میفهمیم که خط امامت امام سجاد به همان پر رنگی خط امام حسین است.جلوه ی هیبت امام علی همان نوری را دارد که امامت امام هادی دارد
انسان 250 ساله است که تازه به شیعه می اموزد کار تشکیلاتی یعنی چه.چیزی که قبل از خواندن کتاب اصلا به فکرتان هم نمیرسیده همین بحث کارتشکیلاتی ائمه است.
به نظر من اوج کتاب وقتی است که به فضل امام سجاد میرسد.با نهایت شرمندگی باید بگویم که قبل از خواندن این فضل از امام سجاد هیچ نمیدانستم و نهایت اطلاعاتم همان چیزی بود که در سطرهای بالا گفتم!!!
در مقایسه با دیگر فصل ها بیشترین حجم کتاب را زندگی امام سجاد به خود اختصاص داده.آنجاست که میشود فهمید به معنی واقعی کلمه تجدید بنای ویران شده ی تشیع یعنی چه!
اگر میخواهید بفهمید عظمت خون های به ناحق ریخته شده را،خلافت به زور غصب شده را بی شک اولین قدم خواندن انسان 250 ساله است.
یکی از زیبا ترین قسمت های کتاب آنجایی است که هارون الرشید تازه قبضه حکومت را به دست میگیرد و برای عوام فریبی میرود مدینه نزد امام موسی کاظم و میگوید که حدود فدک را مشخص کن میخواهم حق پسر عموهایم را بهشان باز گردانم.
بعد امام موسی کاظم شروع میکند و از شرق تا غرب یکی یکی شهر ها ی حکومت اسلامی را نام میبرد که این حدود فدک است.به ما بازگردانش!
خیلی از ما بعد از این همه سال هنوز هم که هنوز است در خیلی از این مسایل بد می لنگیم!
+متن کتاب بر گرفته از سخنرانی های حضرت آقا در مورد ائمه است در واقع متن سخنرانی ها همینطور پیاده شده ولی چیزی که با ایندست کتاب های پیاده شده از روی صوت فرق میکند شیوایی و روان بودن متن است.
+کمتر کتاب فروشی پیدا میشود که انسان 250 ساله را نداشته باشد!
+انسان 250 ساله/سید علی خامنه ای/انتشارات صهبا
یا مَعْشَر الشِّیعَةِ إنَّکمْ قَدْ نُسِبْتُمْ إلَینا کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً...
ما را در سایت یا مَعْشَر الشِّیعَةِ إنَّکمْ قَدْ نُسِبْتُمْ إلَینا کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 106 تاريخ: سه شنبه 15 فروردين 1396 ساعت: 14:25